Vitézy Dávid: Alsó hangon 20 milliárd forintos éves bevételkiesést jelent Lázár és Karácsony megállapodása

Még január van, de az utasok már 2:0-ra vezetnek a tömegközlekedés színvonalának csökkentését célzó ötletelők ellenében, így kezdte a Budapest-bérlet megállapodásról szóló értékelését Vitézy Dávid a Facebookon.

A volt közlekedési államtitkár szerint fontos eredmény a Budapest-bérlet megvédése és talán egy időre elveszi a kedvét mindenkinek, hogy „hasonló hajmeresztő ötletekkel álljon elő.”

Az agglomerációs hév- és buszjáratok kapcsán az együttműködés mélyebb volt eddig, mint önmagában a közös bérlet. Számos részlet tisztázásra szorul még Vitézy szerint:

mi lesz március elsejétől a jegyekkel?
érvényesek lesznek a BKK-vonaljegyek, gyűjtőjegyek, 24 órás jegyek, 30 és 90 perces jegyek a héveken és a kék Volánbuszokon?
mi lesz a közös forgalomirányítással és utastájékoztatással, maradnak a BKK felügyelete alatt ezek a járatok?

Ezekre mostanáig nem kaptunk választ, pedig egy olyan bonyolult rendszer működtetése, amilyen Budapest tömegközlekedése, pont az ilyen részleteken áll vagy bukik, fogalmazott.

Az árcsökkentésnek mindenki örül, hisz a közösségi közlekedés a mainál is megfizethetőbb lesz az olcsóbb bérleteknek köszönhetően. De még ha egy választási kampány előtti hónapokban a döntéshozók részéről nem is szokás pénzről beszélni, felelős szakemberként nekem muszáj

– fogalmazott.

Vitézy úgy számol, hogy alsó hangon 20 milliárd forintos éves, tartós bevételkiesést jelent mindaz, amit Lázár János és Karácsony Gergely az elmúlt 24 órában bejelentett. Ez körülbelül az összes fővárosi jegybevétel egyharmadának elvesztésének felel meg márciustól rendszerszinten.

A hálaadási pulykákról emlékezetessé vált járatritkításnál, hat nappal ezelőtt, még 250 millió forint vélt megtakarítása jelentett pénzügyi kényszert. Ez az összeg ennek nyolcszázszorosa

– jelezte.

Mindez nem elszámolási kérdés, nem attól függ, hogy a MÁV és a BKK hogyan osztja fel a vármegyebérlet-bevételeket (az is érdekes és fontos kérdés, de ettől független), hanem összességében ennyivel csökken a jegyárbevétel a szolgáltatóknál együttesen, tette hozzá.

Vitézy azzal zárta gondolatait, hogy ez lényegében akkora tétel, amiből az összes hév-vonal régóta cserére váró, a képen látható 40-50 éves járműparkjának teljes cseréje finanszírozható lenne vadonatúj vonatokra (éves törlesztőrészletek és kamatterhek) és még maradna is mellette másra. Ez a kieső bevétel szabad szemmel is látszik és hiányozni fog a közösségi közlekedés költségvetéséből, ha nem pótolják vissza. Úgy tisztességes tehát, ha azok, akik ezeket a döntéseket meghozták, bemutatják: miből fogják kipótolni és mikor. Ugyanis, ha ez nem történik meg, a budapesti közösségi közlekedés minősége fogja a kárát látni ekkora forráskivonásnak, írta.

Kapcsolódó
Kiderült, mennyivel lesz olcsóbb a Budapest-bérlet
Karácsony Gergely jelentette be.

The post Vitézy Dávid: Alsó hangon 20 milliárd forintos éves bevételkiesést jelent Lázár és Karácsony megállapodása first appeared on 24.hu.

 Read More

​  

Visited 3 times, 1 visit(s) today

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük